با حذف یارانه ها صرفه جویی 20%
نوشته شده توسط : حاجیان - فرازی

خبرگزاری فارس: معاون اول رییس جمهور گفت: تاکنون با اجرای این قانون، ۲۰ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی داشته‌ایم و به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا رحیمی در جریان سفر به ساری در جلسه شورای اداری استان مازندران با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان مازندران، شیلات است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای مردم ایران در بخش غذاهای دریایی را تأمین کند.

وی تأکید کرد: مسؤلان استان مازندران باید درصدد تدوین یک برنامه پنج ساله برای توسعه و عمران این استان باشند تا استان مازندران جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان‌های شمالی کشور بیشتر متکی به کشاورزی هستند، خاطرنشان کرد: هنوز به اندازه کافی صنعت به این استان‌ها راه پیدا نکرده است باید تلاش شود تا بخش صنعت در این استان‌ها فعال شود چراکه لازمه پیشرفت هر استان فعال‌سازی بخش صنعت آن است.

رحیمی افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی استان مازندران زیبایی‌های طبیعت و دریا و جنگل این استان است که باید با تلاش مسؤولان این استان، زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در جهت جذب توریست ایجاد شود تا گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی کشور هنوز به اندازه کافی از ظرفیت‌های دریای خزر استفاده نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: باید با به کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها موجود زمینه رشد و ترقی این استان‌ها در این بخش نیز فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: اگر امروز این همه پیشرفت در بخش‌های علمی و فناوری در کشور وجود دارد و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به اجرا درمی‌آید، همه اینها متکی بر ولایت فقیه است که در واقع یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

رحیمی با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از تلاش مسؤولان استان مازندران برای اجرای موفق این قانون قدردانی کرد و گفت: تاکنون با اجرای این قانون، ۲۰ درصد در مصرف سوخت صرفه جویی داشته‌ایم و به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت جلوگیری شده است.

وی افزود: این صرفه جویی در تمامی بخش‌ها به چشم می‌خورد؛ به گونه‌ای که با صرفه جویی و جلوگیری از ضایعات گندم، در آینده‌ای نزدیک ۲ میلیون تن گندم صادر خواهیم کرد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: